به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، علی نیکبخت در این باره گفت: این طرح در جهت اجرای الزامات سازمان بینالمللی هواپیمایی کشوری (ICAO)، دفتر منطقهای و برنامه جهانی(ASBU) در به کارگیری تجهیزات ماهوارهای به منظور ایجاد بستری ایمن و قابل اطمینان در جریان کنترل ترافیک هوایی فرودگاههای بینالمللی اجرا شده است.
وی با اشاره تهیه این دستورالعمل پروازی بر مبنای مختصات جغرافیایی احصا شده، گفت: این کار به پروازهای ورودی فرودگاه این امکان را میدهد که با به کارگیری تجهیزات ماهوارهای (GNSS) عملیات تقرب پرواز خود را تا لحظه نشستن ادامه دهند و علاوه بر صحت و دقت بالای اطلاعات دریافتی، موجب کاهش اتکا به تجهیزات کمک ناوبری زمینی شده و ایران را در زمره معدود کشورهای منطقه در طراحی و به کارگیری این طرحهای ماهوارهای قرار میدهد.
نیکبخت افزود: این طرح توسط متخصصان اداره طراحی دستورالعملهای پروازی اداره کل کنترل ترافیک هوایی تهیه و پس از تایید مرکز وارسی پروازی در AIP منتشر شده است.
نظر شما